Učitelj
734 УЧИТЕЉ
административним путем пред надзорнике и Просв. Инспекторе, и у појединим, конкретним случајевима лакше је питање решити него кад се једно корисно решење не може донети због зак. ограничења. Важније је, да програм не буде исти, и за старе и нове крајеве и за све врсте школе, али се то питање не мора регуласати законом. С тим би у вези ишла и потреба слободе уџбеника, коју треба увести.
11) Сви они учитељи и учитељице, који буду по новом закону постављени за учитеље или преведени на плате по истом закону, почињу улагати у удовички фонд од дана поставлења или превода. Ко жели да се користи за протекло време, мора испунити одредбе помен. закона и у извесном року положити улог за протекло време.
Оним српским учитељима акоји су улагали пре ослобођења у удовички фонд за те крајеве, признати стечена права и превести их на улагање у фонд за старе границе, "саобразно одредбама тога фонда. Њихов ранији улог пренети у Управу Фондова, а у колико не достаје подмириће дотични учитељи.“
То је у главном одговорила Управа на тражење Мипистарства Просвете, али Удружење налази и то да сва ова питања изискују много више студије и испитивања за њихово решавање, но што су га имали и инспектори и удружење и да је Министарство просвете имало доста времена раније на расположењу ради темељнијег свестранијег проучавања и тачнијег формулисања њиховог, а што је оно чекало све до сад кад је решење школскога закона на прагу, то је заиста погрешно. Ну свакојако похвална је ствар за Министарсто просвете ипак што је макари у последњем часу пошло правилним путем и што није ову ствар прекршило само на своју руку, и преко колена, већ се обратило за мишњење оним факторима који су у стању да пруже најбољих података за решење питања која се тичу основне наставе и која су најнепосредније заинтересована .