Učitelj
812 УЧИТЕЉ
сматрање, описивање и поређење предмета и појава из живота биљака, животиња и људи из домовине.
Обрада прича, песама итд. као иу ранијим разредима. Пређено градиво понављати у вези; говорење песама које су научене напамет.
Употреба градива, обрађеног у очигледној настави, ради веж: бања у простијим облицима сложене реченице.
ђ) Чишање п писање. Поновне вежбе у растављању и састављању гласова и слогова.
Читање, разговор, измена и прописивање угледних чланака. Образовање сличних реченица, усмено и писмено. Читање обрађених описа и прича.
Писмена вежбања; диктати, преношења из неречја у књижевни језик; описи и приче на основу питања и речи за подсећања. ТУ. разред. а) Чишање и објашњавање. Читање и објашњавање градива из читанке, које понавља и допуњује што је пређено. у стварној настави.
р) Поуке о језику. Проста реченица. Разна употреба именице и заменице, глагола и придева у образовању реченица.
с) Усмено и писмено изражавање мисли. Одговарање на питања из стварне наставе и обрађеног градива у читању. Понављање (у вези) прича и описа на основу питања и диспозиција. Преношење из наречја у књижевни језик. Прерађивање градива за читање. Вежбање у правопису: диктати. Учење напамет, говорење и писање песама и кратких прозних чланака,
М. разред. а) Чишање и објашњавање. Као у ЈМ. разр.: читање и објашњавање градива за читање из читанке. _
ђ) Поуке о језику. Члан (род), једнина и множина именица. Поређење придева. Лица и времена у глагола, њихов радни и трпни облик. Проширење просте реченице помоћу додатака. Предлог; падежи именице и личних заменица. Прављење речи помоћу спајања.
с) Усмено и писмено изражавање мисли. Одговарање на питања, које се односе на обрађено реалистично градиво; репродукција, прерада и поновна разрада чланака за читања. Преношење из наречја у књижевни језик. Понављање (у вези) реалистичнога градива описивањем и причањем. Употреба догађаја иг свакодневног живота за кратка излагања, дневне извештаје и писамца. Веж-
Ља
А љзина жац
4