Učitelj

814 У ЧИТЕЉ

ђеног наставног градива. Писма, чија је садржина узета из практичнога живота, пазећи при писању брижљиво на спољну страну. Прости пословни писмени састави (пријаве, сведоџбе, признанице, уговори за узимање под најам и томе слично). Вежбања у правопису; диктати. Учење на памет и изговарање угледних чланака.

Вој Р; МЛАДЕНОВИЋ (Наставиће се)

Урошевац, 9. марта. 1914. год. (наставак)

За све то време, док су ти узроци отклањани у школама је понављано и утврђивано старо градиво; деца су навикавана на рад, чистоту и дисциплину и учене су на изуст народне и умет. ничке песме са патриотском садржином.

Обрађивање нове наставне грађе отпочело је у времену од. 10—920 децембра. Ну, пошто наставни планови и програми за школе у овим крајевима нису још прописани у школама је нарочита пажња обраћана на наставу читања, писања, рачунања и писмених састава.. Уз историјску наставу, концентрацијом, обрађиване су упоредо географска и верска настава (Жупани — Зета и Рашка — Срби и: примање Хришћанства; Немањићи — Босна, Хум и Македонија Св. Сава, уређење српске цркве, Патријаршија ИтдД.),

Приликом обилажења школа запазио сам да се избор наставнога градива и важност појединих наставних предмета под“ цењује од појединих наставника-ца. Већина наставника занемарује вештине; понеки пак мисле да сем читања, писања и рачунања. деци основне школе ништа више није потребно. Знању граматичких правила, које нема ни практичне ни васпитне важности, напротив обраћа се већа пажња, а нигде се не обрађују писмени: састави. Случајно се предвиђа да се само обрађивањем свих предмета у подједнакој мери, код ученика развија интересовање, од кога се у старости развија воља за учешћем на благостању народном. ~

Обрада појединих наставних предмета није најбоља. Учење друштвених наука: Историје, Земљописа и Вере у већини школа, врши се тиме што учитељ исприча методску. јединицу и „објасни речи,“ па онда дотле тражи да ученици причају, док већина не запамти. Етичко извођење, примена у практичном животу, развијање моралних, националних и патриотских осећања прогута голо,

нанио а лака