Učitelj
ОПШТА ПЕДАГОГИКА 933:
само кад би и кућа са своје стране учинила оно што већ горе: изложисмо за храњење деце.
У Књиге, писаћи и цртаћи машеријал. О потреби ових излишно је и говорити. И народна пословица лепо каже: „Без алата нема занаша“ или „Алатш па занат.“
Ми се у том погледу не можемо кудити, јер се за сиромашне ученике постарала општина, те им се све потребне књиге, као и писаћи и цртаћи материјал даје у довољној мери и на време да се у томе не оскудева. Имућним пак купују родитељи, те и ови неоскудевају, али код ових има извесних незгода, које врло рђаво. утичу на васпитање ученика. Јер њима родитељи купују ђачке потребе, а они, бар већина их је, губе, разбију или упропасте, па. онда, кад им се потражи изговарају се: нисам купио, или изгубио сам; или разбио ми брат, исцепала ми сестра итд. Овде се појављују две грешке: прво, што су таква деца раскошна и не чувају своје ствари, те се тако навикавају раскошу и просипању, а друго, што се уче неуредности и нетачности. Пошто наставници стоје далеко од куће или родитеља такве деце, те не могу проверити њихове изговоре да ли су истинити или не. Тако се овој деци даје могућност, да ову своју склоност крију и још је развијају. Најбоље би било, да се за овакве случајеве чини припит њихових. родитеља, па се онда по добијеним одговорима управљати. Кућа би овде могла много помоћи вршећи марљиво и уредно једну дужност, која искључиво у њену васпитну задаћу спада, а то је да пази и по могућству просто створи навику код своје деце те да „ова пре поласка у школу прегледају све своје ствари, онако исто, као путник који се на дужи и незгоднији пут креће, па ако што немају, да набаве — купе, спакују и понесу. Исто тако, да контролишу потрошњу и употребу овог материјала, као: пера, плајваза, хартије, крижуља и осталог прибора, па да децу, која буду ракошна опомињу, саветују и уче их штедњи, а по том прегледом утрошеног материјала како је и нашта употребљен, уче их уредности. Тако ће их из ране младости учити овим врлинама: штедљивости, уредности и чувању својих «ствари, а већ је илузорно и: доказивати потребу ових врлина за будућу егзистенцију људства, што овај подмладак очекује.
Још би кућа могла да помогне школи у извођењу многих наставних и васпитних задатака, али ми за сад остављамо те задатке родитељима, да се они сами у васпитању своје деце послуже искуством и литературом признатих наших педагога, где ће моћи