Učitelj

28 Учитељ

да се нађе у хаосу спољних утисака добро је, да му се улију принципи воље, коју ће несвесно у себи носити исто онако, као што земља носи бачено семе, од кога се очекује богата жетва.

Кад је дете здраво а плаче, то је знак да нешто хоће, да нешто жели. Дете плачем тражи, да му се испуни нека жеља. Оно плаче кад је гладно, или кад му се спава, или кад би хтело неку жељу да оствари, а коју ни само оно не може да одреди. Ако се дете задовољи оно престане да плаче. Али ако се не изађе у сусрет његовим захтевима, оно распали таквом дерњавом, да му то може и здрављу нашкодити.

У већини случајева сами су родитељи узрок тој дечјој дерњави. Они му још с почетка, чим се дете заплаче, излазе у сусрет и задовољавају сваку његову жељу, коју оно плачем изражава. То је велика погрешка, која доноси огромну штету детету. Ту лежи главни узрок што многа деца постану самовољна, Ћудљива. А ћуд је оштрица, која немилосрдно сече дечју будућност. Ћудљива су деца размажена и као таква, одају се махом прохтевима и уживањима. Оваква су деца, у већини случајева, изгубљена за човечанство и сахранила су своју будућност.

Ако дете плаче, треба потражити узрок: зашто плаче2 Можда оно плаче, што је гладно, што не може да спава од извесних инсеката, што му је много врућина или му је хладно, што су га стегнули повојем, што се помокрило, што је жедно ит,д. ит.д. У сваком случају треба отклонити узрок с кога дете плаче, па ће оно тиме бити задовољено и престаће да плаче. Има доста случајева, да су деца помрла од жеђи. С тога треба деци давати да пију лак теј; који је најбоље пиће за њих, а справља се овако: Узме се 10 грама траве од дивље љубичице, 10 грама липова цвета и 3—5 грама камилова цвета. На ово се успе литар прокључале воде, па се одвар зашећери и даје деци да пију кроз вештачку сису. Ако дете има пролив, треба додати на сваки 100 грама воде 5—6 грама правог коњака и то давати деци да пију, паћ се пролив отклонити. |