Učitelj
68 | Учитељ
бојати, да ће Министарство Просвете у Београду радити што против интереса српских школа. Најзад, да и сама врховна школска власт сматра свој рођени надзор као излишан, доказ је и то, што је дозволила, да и главни шк. референт и оба епархијска шк. референта напусте автономну службу и пређу привремено у државну службу. Но о томе други пут!
~ – Исто тако.не схваћамо, да се ограђује и истиче очување карактера срп.-вер. школа у Хрватској и Славонији. Кадјем ту држава узела плаћање учитеља у своје руке, онда јој треба. поверити и управу и надзор срп-вер. школа без икакве скрупуле. Будимо искрени и признајмо, да се данас не може из Загреба радити против српских школа из једнога једностав- | „нога разлога, јер смо данас — једна држава. А државна власт управљаће свима својим школама једнако.
Него ми у том ограђивању против државне власти видимо јасно једну тенденцију, а та је, да српско вероисповедно-
учитељство треба још и даље да служи под општинском, епар-
хијском и митрополијском школском управом. Шта то значи знаће сваки, ко је служио на срп. вер. школи. Нашој врховној управи у автономији не свиђа се дакле, да даде власт из руку, а дужности према школи и учитељу она је радо уступила држави. Српско вероисповедно учитељство треба што пре да се ослободи и тога окова, како би се што интензивзивније могло посветити ономе раду, који држава и народ од њега очекују. .
Зато. меродавни фактори нека што пре уреде и правни положај срп. вероисповедних учитеља у Војводини и у Хрватскоју и Славонији. јер државна школа не-може стајати под утицајем никакве автономије, која је стеже, везује и спутава..
Ђ.
_ јучерања намера данас је дело. Авизирана пројекција о В. П. Школи дотакнута прошлом хроником, сада је стварност осигурана законодавном сигурношћу за бољитак учитељеве личности. Њом се полаже темељ за реорганизацију учитељских и др. школа, тако нужних животу нашем. Ово у толико пре, што у државној и народној заједници постоје установе: које се могу само модифицирати али не и укинути. _