Učitelj

46 Учитељ

24) да на предлог школских надзорника одобрава да се у појединим. школама према месним и теренским приликама предавања држе само пола дана по чл. 22. тач. 3. 30 о нарелним школама; ,

25) да прикупља извештаје школских надзорника А 14. тач. 18. Зак. о народним школама и све заједно доставља Министрству Просвете са. својим извештајем целокупном наставном, васпитном и културном .аду у својој области; –

26.) да ресматра буџете Окр. Школ. Одбора у својој Области и да их са својим мишљењем и предлозима шаље Министарству Просвете на одобрење;

27.) да прегледа и одобрава буџете школских општина као .

и годишње рачуне њихове и да рачунополагачима даје разрешице „у новој области, у којој нису још образованиОкружни Школски Одбори; : у.

28.) да енергичио настаје код државних власти да општине _што марљивије и свесније врше своје дужности према школама у погледу њихова отварања, оправљања и снабдевања. Ревносне предлагати Министарству Проснете, за одликовање а нехатне И несавесне за казну; |

29.) да по потреби,„обилази своју област и лично се на лицу · места увери о току наставс и васпитања као и о раду других културних установа; - о.

30.) Просветни Инспектор ће се старати о томе, да се углед школских надзорника уздиже што више код државних и општинских власти, наставника-ца и грађана и | 31.) све одлуке Просветног Ин. _пектора морају бити саобравне закону о нар. школама, Уредби о уређењу Министарства · Просвете и оллукана, расписима и ПОРОРНЕ Кен Про свете. Начелно. гледећи на увођење У живот ове установе у нашим срединама јавила се два супротна мишљења. 'И док их

дедни сматрају за спасоносне дотле су их други доста згодно. 'огласили да Ке а ирија на суву“. За људе њој и Просвети у служби, да су нови кадар бирократизма. — Могло би се грешком огрешити када би се остало при таквој оцени. Јер, ; када се узме. у процену све што: их је створило И изазвало и правда, мораће се „доћи до другојачијих поставака. Томе доћи. могућно. Је. једино. кров детаљно познавање свега што нас данас. „окружује и као Државу и као Народ. Осигурати битност _и једноме и, "другоме, нужно је: састарати се за што сигурнија јемства у установама и: људима која Ћетих условити. Ор6

Без тога напред реченог, изгледа нам да. су о праву

„мост, и ПЕН 4 време увек. врши своје а „живот по-

НЕ