Učitelj

Из школског рада 125

То је карта (мапа'. Шта се још на карти цртаг — Путеви, железнице, села, рудници итд. Јесте ли и то цртали данасг _—_ Нисмо! А зашто2 — Нисмо имали времена, други ћемо пут. Имамо ли карту у школи2 — Имамо! је ли толика, колику сте ви нацрталиг — Није, много већа. А шта пише оно крупним словима на њој, при дну на левој страниг — Пише: Карта Краљевине Срба, Хрвата и Словенаца. А где стоји карта у школи Обешена о зид. А где ће бити на њој север, ако је · обешена о предњем зидуг — Горе! Југг — Доле! Исток — Десно! А запад — Лево. А ако се карта обеси о друге зидове, где ће онда бити обележене стране светаг — Опет север горе, југ доле, исток десно, а запад лево. Шта нам представљају карте: — Неку земљу. А коју земљу представља наша школска _картаг — Представља слику наше Краљевине. Може ли земља да се нацрта онолика, колика је у истини2 Не може, Јесмо ли нацртали цео овај простор око нас са Прокупљем колики је у истиниг — Нисмо, већ много, много пута умањено. Волите _ ли да цртатег — Волемо, волемо, господине! Шта највише (најрадије) волите да цртатег — Највише волимо да цртамо карте! Е, кад то волите, цртаћете ове године доста карата, а сад кад стигнете кући, обесите ваше, данас нацртане карте на згодном месту о дувар у соби, ради сећања кад сте почели цртати карте! Хоћемо, господине, хоћемо!

ШНОЛСНА ОРГАНИЗАЦИЈА Јов. П. Јовановић. 5

_За реформу наше народне школе

4. Реформа Учитељске Школе. |

Прва наша Учитељска Школа основана је 1871 г. Одњенога постанка протекло је пуних 50 година, а она је за све то време није претрпела никаквих значајнијих промена, ма да у њеном уређењу има прилично мана и недостатака.

1. По садањем њеном уређењу за ученике Учитељских Школа примају се ученици и ученице који су свршили четири разреда гимназије, а учење у њима траје такође четири го-