Učitelj

Књижевни преглед О КАШК

Није могуће у једном приказу изнети све те, збиља, лепе и донекле нове идеје о учитељском образовању. Баш кад би се то и могло учинити, некорисно је, јер би се тиме ослабио интерес да се ова лепа књижица потражи и пажљиво прочита. А њу треба прочитати. Г. Шевић, као педагог, познаје добро наш посао. Уз то он пише лепо и убедљиво. Питање о проширењу наше теоријске спреме данас је актуелно. Виша педагошка школа, која се ових дана оснива, долази да ове напредне „идеје г. Шевића Шокуша остварити. Само је очевидна штета (г. Шевић ће се, свакако, с нама. сложити) што се у овој ствари пошло одозго, а не одоздо. Виша педагошка школа даваће добре надзорнике а, можда, и наставнике учитељских школа, али не — учитеље... Учитељске школе остају онда где су и биле.. „Кад је писао ову књигу г. Шевић је мислио на реформу и подизање учитељских школа.

Зар не2 - 1

Милошевац . Свет. 0. Аврамовић, учитељ;

Наши дечји листови: „Завичај“, дечји лист, излази у Скопљу сваког 1. у месецу (осим јула и августа). Цена 10 дин. год. Уређује редакциони одбор: Сава М. Милосављевић, Данило Р. Трифунац и Светолик Р. Милосављевић,

Преда мном је 1. број (друге године излажења) овога дечијег листа. Општи и први утисак, који сам добио, узев у обзир техничку страну, распоред материјала и већи део квалитета тог материјала, који је унет у лист јесте добар. Ми нисмо ни те среће ни могућности, кад. срећнији народи и богатији од "нас, да нашој деци пружимо забавнике по категоријама узраста. Два-три малена листића морају да задовоље потребу од најмањих до највећих. Па ипак, боље је и овако, него никако.

„Завичај“ је дечји лист, намењен деци од 1— ТУ раз. осн. школе. За више основне школе и гимназијске разреде паралелне њима он је недовољан. Препоручио бих уредницима, да не излазе ван домашаја схватања ученика ниже осн. школе. Нека у томе послу буду опрезни, и у лист уносе само такво градиво, које ће задовољити потребу тих читалаца. Ако у томе успеју, они ће заиста задовољити једну потребу. Могу им рећи, „да су на"путу успеха, ма да још врло далеко. _

Препоручио бих им, да избегавају уметничке песме, од још