Učitelj
156 _ | Учитељ
радње или т. зв. рачунање. За то Книлинг с правом каже: да рачунање води јасном схватању и разликовању ствари по множини и величини. Он разликује две врсте рачунања: очигледно, тј; рачунање с предметима који су декадно груписани и на којима се стварно могу изводити све рачунске радње и апсшракшно, тј. рачунање са стварима које немају никакво груписање, њихово растављање на јединице, десетице и стотине само је замишљено. Е.
Даље говори о елементарним рачун. радњама нарочито је подрдбно извео делење као чисту деобу и садржавање, о разломцима, у израчунавању односа величина са којим одељком "завршава прву књигу: методе у рачунској настави.
Книлинг као поборник правца бројања претерује само _кад тврди да се све у рачун. настави има постићи на основи бројања, као што и посматрачи тврде опет обратно. Али све "остало износи тако системски и детаљно, да је ово дело изврсно у литератури рачун. наставе И заслужује пажњу и једне и друге групе.
(0 другој свесци (1 део) У којој износи ничин извођења овог свог природног метода, а која за нас има веће вредности проговорићемо другом приликом.
Лесковац б Дим. Ђ. Димитријевић · учитељ
БЕЛЕШНЕ
Леп пример. Сви учитељи и учитељице у округу подринском, на броју око 130, претплатили су се на „Учитељ“ и послали претплату Гл. Одбору. И ако су многима од њих и школе претплаћене на овај лист ипак су они нашли да треба и лично сваки да претплати овај стручни чавепис и тиме што више да омогуће његов опстанак. Заиста леп пример који треба да послужи многима за углед. Нама је пријатно саопштити ову вест тим више што у овој лепој пажњи према Удружењу чији је „Учитељ“ стручни орган видимо велико и интересовање учи– теља наших и вољу за стручним усивршавањем видимо да је наше учитељство свесно свога узвишеног задатка, да је оду" шевљено за свој позив. Надамо се да ће примеру подринских учитеља-ица следовати и сви остали учитељи це у нашој Кра-