Učitelj
У.
290 учитељ
ПРОСВЕТНА ХРОНИНА Богдан Ђурђевић, проф, Г
Ново школско стање у Војводини
(Педагошке рефлексије)
— Свршетак —
Потребно је рећи коју реч и о школском надзору, јер је школски надзор у Војводини био сталан. Надзор над српским вероисповедним школама вршиле су српске авгономне школске власти преко својих епархијских шк. референата, а надзор над општинским и државним основним школама вршило је кр. уг. министарство просвете преко кр. жупанијских шк. надзорника. Но држава је вршила јак контролни надзор и над срп. вероисповедним школама и у последње време тај је надзор био од пресудног утицаја по школе, а вршен је у духу потпуне мађаризације српске деце. Најбоље би било, кад би се апликацијом срп. шк. закона на Војводину могао посве применути члан 72. школскога закона, који тражи, да се за шк. надзорнике постави онај, „који је по положеном испиту зрелости у средњој школи свршио философски факултет и положио про“ фесорски испит из педагошке групе, као и професори учитељских школа, који су положили професорски испит из педагошке групе науке.“ Но пошто је број стручних педагога-професора у Војводини врло мален, и пошто је већа потреба, да се они поставе за професоре учитељских школа, то ће се морати и у Војводини, по пракси која је у Србији, постављати за вршиоца дужности шк. надзорника спремни, искуснији и старији учитељи, које ће временом замднити стручан надзорнички кадар, спремљених у Педагошкој Академији,: као што то прописује члан 72.
Ну зато ће се за обласне школске инспекторе за основне школе, — јер ће се и Војводина поделити на школске обла- | сти као и Србија што је подељена, — морати постављати стручни професори-педагози, који су пошекли из учишељсшва. То је- по-
+ Ако се Педагошка Академија отвори још ове јесени, то ће из. ње већ после три године моћи изаћи спремни надзорници-педагози. Но 9 томе питању другом приликом!