Učitelj
Књижевни преглед 305
1) Робинсон кад ђак: Више је волео трчати по пољу, него учити школу. Желео је да иде из свога завичаја, јер га није волео, хлебац није поштовао, био је неуредан, божићне поклоне није много ценио.
2) Робинсонов школски распуст: Отац не жали труда да поправи Робинсона. Али узалуд. Робинсон је примљив за све новости, које је видео док је био на селу, али ништа неће да ради. Њему је. тежак сваки рад, и кад помисли на морско пристаниште и бродове, ништа му се друго није допадало, Желео је само да иде у далеки свет.
3.) Робинсон као шегрт: Кад је одрастао, Робинсон је ступио као шегрт у кући свога оца и ту је почео радити. У почетку је добро радио, али се ускоро изменио, није био пажљив и увек је мислио како ће отићи преко мора у друге земље. Од тада је увек био непослушан према својим родитељима.
- 4) Робинсонов тајни одлазак: Оба брата Робинсонова умреше; али то њега не измени. Мисао о мору никако му није давала мира. Молио је мајку, да и она замоли оца, да му допусти да само једном путује по мору, па ако му се не допадне, он ће се вратити; али му мајка није одобрила. Више о томе није ни говорио родитељима, али кад му је испала прилика, отишао је на море без поздрава и опроштаја од родитеља.
— 5.) Робинсоново морско путовање: Чим је пошао покајао се. Нарочито се кајао кад се на мору појави бура. Помишљао је да се одмах врати родитељима, само ако остане жив.
6.) Бродолом : Море се беше стишало, али се после тога појави силан ветар који баци брод у страну. Робинсон паде на крову. Муње су севале, бура је беснила, брод је дрхтао. Вода је кипеда. Нигде спаса. Робинсон се сети Бога и рече: „Помози ми, мили Боже! Не гледај на то, што нисам слушао родитеље.“ Најзад се брод провали о стену.
7.) Спасење: Сад је Робинсон морска играчка. Пливање "му ништа не помаже. Али се срећом ипак спасао: како је земља била близу, таласи га избацише на земљу. Пошто се спасао, клече на колена и захвали небеском оцу за чудновато спасење.
8.) Острво: Осећање усамљености у туђој земљи, страх од дивљих животиња, од смрти од глади и жеђи све су му више излазили пред очи. Зато је тражио и налазио утехе у
Учитељ - У
стели