Učitelj

-

+ Davorin Trstenjak 19

dagoško-kniiževni zbor“. Zagreb. 39. Srčike. 1919. „Hrvatski pedagoško-književni zbor“. Zagreb. 40; Fabkovići Skender i Marija. 1919: Zagreb. Nakladom Ćelapa i Popovca. 41. Jagode 1920: „Hrv. pedagoško-knijiževni zbor“. 42. Pedagogiia Niegoševa. 1920. Zagreb. Nakladom Celapa i Popovca. 43. Pedagogija Mažuranićeva. 1921. Zagreb. Nakladom Ćelapa i Popovca. 44. Besjede na Djedu. 1921. „Hrv. pedagoško-književni zbor“. Zagreb.

Osim ovih kniiga. napisao je nebroj rasprava i članaka u raznim listovima: u Napretku, Učiteliu (Beograd), Prosvjeti (Istra), Školi, Školskom” Vijesniku, Učiteliskoj Zori, Hrvatskom učiteliskom domu, Vijencu, Lipi, Savremeniku, Njivi, Jugoslavenskoj ženi, Ob-

zoru, Pokretu, Narodnoj prosvjeti, Smiliu i t. d. Za akademski ri-

ječnik. skupio je oko tri hilade riječi, kojih nema u književnosti. Skupljao je narodne poslovice, pjesme i drugo narodno blago.

Na: poziv predsjednika „Hrvatskog pedagoško-književnog zbora“ gosp. dr. S. Čajkovca, napisala sam to, pa mu duboka i velika hvala!

Др. Паја Р. Радосављевић, Њујорк. _ Пред Зору Нове Школске Просвете

Једна од фаза опште светске активности; врло карактеристична овој 'најпродуктивној епоси, јесте и несталоженост, агитација, конфликат у области педагогије и васпитне праксе. Данас и овде пирује радикализам, буњење против уски», глупих веза конзерватизма, против скоро оријенталног обожавања прошлих идеала и начина деловања. Прогресивност се огледа скоро на свакој линији. Идеје напретка продиру све то јаче, особито сада, после рата. Трговци, занатлије, земљорадници и родитељи сваког кроја почињу да критикују школско васпитање са гледишта резултата. Учитељи и наставници разноликих школа и училишта приговарају школијса свог сопственог гледишта. Психолози нападају школско васпитање са својих теоретичких назора: Моралисти и реформатори: читају лекције и школи и ђацима са свог сопственог становишта.

~ Као устук овој негативној активности, прогресивни, напредни мислиоци и трезвени учитељи; наставници и педагози

Из Ј <