Učitelj

Књижевни 1 преглед 143:

без разлике права по рођењу и стању, дужан да лобије научно образовање упоредо са изучавањем заната. Специјализација мора почети после добијања општег образовања, а ово образовање мора бити једновремено и научно и практично. Ми тражимо иншегрално образовање, које ће да уништи штетну поделу између умног и ручног рада. ;

Такве школе, у којима је спроведена идеја ручног рада, већ постоје. У њима цвета система живог рада мозга помоћу физичких инструмената и. географију “изучавају у пољу, тако. исто добро, као и у учионици. Ту се све лако постиже без. заморавања, економишући са временом и снагом, ту је уједињена теорија с праксом.

Губљење времена вели К. јесте карактерна црта савременог образовања. Наша се глава не само пуни непотребним. шљамом, већ нас и корисним стварима тако образују, да губимо страшно много времена. А поједини су наставници доказали, да и игре дечје могу бити добро средство за упознавање деце са аритметиком и геометријом. Познато је такође, да деца воле да сама граде себи играчке и да она марљиво подражавају раду одраслих у фабрикама и радионицама, али се — наравно — ове наклоности не искоришћавају. Већина одраслих презире ручни рад, а присиљава децу да изуче римску историју и т, д. и тиме задржавају развиће деце.

У школама се изучавају реални предмети по сликама, троши се драгоцено време и узалудно. расипа дечја енергија на тај начин и што је најважније, тако се у клици убија самостално мишљење.

Изучавање рачуна, физике и хемије често пута нема никакве предметности у себи, већ се дечје главе набијају разним формулама и правилима, без познавања њихове суштине, њихове стварности.

Умење направити оп дрвета основне елементе машина, радећи са главним алатима столарског рада и умење претражити једну врсту покрета у другу, јесте основа за даље изучавање свих механичних заната. Ученик, који све ово зна, зна већ добру половину свих постојећих заната.

Но циљ школе није да ствара учене снецијалисте од ученика, већ да ове упозна са основима науке и добрим методом рада и што је најважније, да им да такав општи правац, који