Učitelj
_ JIM: OT a K 157
кација бити потребна за добијање благодјејања — то се целој школи одузме благодјејање. Многи ђаци напусте с места школу а други привремено престану долазити на часове и тако отпочне „штрајк“. Почесмо правити скупове тајно по Савамали и финансијском парку, договарати се шта ћемо и како ћемо. Протествовасмо преко новина али ништа нам не поможе. Нико нас тада не прихвати не поможе. Полиција поче вијати једног по једног. Школска. управа издаде строгу наредбу да ће се школа затворити ако се ђаци не упишу у одређеном времену. И ми, разочарани, пометени, не знајући куда ћемо уписасмо се један по један понова у школу. Срећом ова буна није имала никаквих последица по Bake jep су и сами професори увиђали да је овима правилима нанесена ђацима велика увреда. После овога настало је у учитељској школи затишје И доба озбиљног рада. · -
Тајна дружина у школи.
· Како је младглачка душа необуздана и како се омладина не да никаквим мерама заплашити нека послужи овај пример. Наша ђачка дружина „Будућност“ била је сабрањена. То је пало ђацима врло тешко и често су негодовали противу тога. Резлога никаквих није било за то забрањивање. Значило је: угушивати жудњу нашу за усавршавањем и напретком. Нас петорица најинтимнијих другова договоримо се на једном састанку да и поврх најстрожије забране оснујемо тајну дружину на којој ћемо вршити у малом све оно што се у великој дружини вршило. Ту дружину смо назвали „Поменак“. Чаписали смо и правила и установили чланарину часништво и све што треба ва једну дружину. На састанцима које смо држали у вече сваке суботе читали, смо расправе, дискутовали о њима, критиковали, вежбали се у беседништву, писменим саставима ит.д. а поред тога састављали планове на све оно што треба провести кроз школу. И, збиља, за све што је у нашем школском животу требало чинити подстицаја, потицало је из наше дружине. И то је вршено тајно, заверенички, да нико незна. Ми смо имали своје агенте, који су нам служили и не знајући одакле долазе извесни покрети, и по чијој иницијативи. Професори су предосећали и наслућивали да има нека тајанствена рука која руховоди целом школом кад год је био какав покрет, било због