Učitelj

110 Lo. Учитељ

и душевне и телесне моћи довољно развијене да може \ апколи“ задобити. потребна знања и умења за све домаће послове и све грађанске дужности. Без, про-, дужнога школовања ни основно школовање нема велике вредности, јер ако се знање стечено. у основној шеоли не утврди и не прошири. продужним школовањем, онда оно временом исчезне. Због тога и школовање у грађанским школама мора бити обавезно, али не само за родитеље, већ и за државу. Не сме се допустити да се у грађанским школама школују само она деца која хоће и могу, већ се државни школски систем мора подесити тако, да грађанске школе, као школе за продужно школовање, морају бити доступне за сву децу и мушку и женску по свршетку школовања у основној школи,

= Школовање у средњим, стручним MH вишим школама није обавезно. Оно почиње по свршетку школовања у грађанској школи, а траје у гимназијама 6 roдина, а у стручним и вишим тшколама колико захтева задатак тих школа. 0

У пројектовани школски систем нису унете учи-

тељске школе. Оне су сасвим изостављене из пројекта, пошто је учитељски конгрес истакао и захтев. за универзитетско образовање учитеља, што значи да би кандидати ва учитеље по свршетку гимназије ступали непосредно на универзитет, и онда би учитељске школе биле излишне. | По

__ Све врсте школа подпадају под управу Министарства Просвете, а остала Министарства (привреде, трговине и индустрије) имају право стручне инспекције у погледу стручне наставе у грађанским и стручним школама. | | Учитељски конгрес усвојио је све ове захтеве као. захтеве свега организованога учитељства Чехословачке Републике. | | "__У Бугарској, где се радо копира све што је добро

у напредноме свету, израђен је већ и унету Народно:

Собрање пројект за један општи просветни закон,