Učitelj

За јединство школскога система 171

којим би једновремено био реформисан цео школски систем. 0 и | 0 | |

Бугарска учитељска организација: израдила је такође свој пројект на истој основи, која садржи ове главне захтеве: O

· Све школе деле се на три категорије; за опште за сшручно и за специјално образовање. . |

(Све врсте школа су државне установе, која ИХ подиже и издржава. · аи ПО И

Осим редовних државних школа основаћа се према потреби још и нарочити курсеви, слободне катедре, народни универзитети и др. који, као и редовне школе, подпадају под управу и надзор Министарства Просвете,

Школе за опште. образовање дају образовање које је потребно свакоме грађанину без разлике, а које уједно има да служи и као основа или припрема за стручно или средњошколско образовање.

У ред ове прве категорије школа долазе дечје школе (забавишта) и народне школе, а народне школе деле са на основне школе и прогимназије (грађанске школе, или ниже гимназије).

Школовање у дечјим школама (забавиштима) траје од 5. до 7. године, у основним школама од 7. до ! год., а у прогимназијама од |). до 14. односно до 15. године. Школовање у овим школама за опште образовање је обавезно за сву дораслу и мушку и женску децу, а које, као што се види, траје 9 година.

_ Мушка и женска деца школују се заједно (коедукација) у свима школама за опште образовање.

Дечје школе (забавишта) имају задатак да се у њима у игри и забави и лакшим радовима, а под упутством и надзором стручних васпитача, развијају дечје умне и телесне моћи, и припремају за школовање у народним (основним) школама. ·

"Основне школе дају ученицима основна знања и

# У Бугарску учитељску организацију улазе и наставници прогимназија, које су то исто што и Грађанске школе у нас, а има и наставника гимназија, који се у Бугарској као и у Чешкој такође називају учитељима. ; ·