Učitelj

Методика

337

y koje mo6a RaHa?

Ко се враћао, и с чиме2

Куда је коњ ишао, и како

Где му је био газда >

је ли газда могао видети дете 2

Зашто се дете и само није склонило-с пута (Није видело, мало је било, није се сетило).

Чему се досетила паметна животиња 2

Како јој је било скретати с пута са својим тешким товаром—

Кад су његови господари опазили дете 2

Како им је било (Шта су осећали).

Шга су чинили са девојчицом 2

Шта је кћи осећала 2

Како би јој било да коњ није сврнуо с пута

А како би било родитељима 2

А какви треба сви да су према коњу >

Храбар дечак Прича у две слике.

Прва слика. Девојчица просула јабуке по трамвајско! прузи и купи их. Издалека долави трамвај.

Друга слика. Трамвај се примиче пуном брзином. Дечак гимназист брзо дохвати девојчицу и уклања је с пруге.

Ова ће тема бити мало потежа за сеоске ђаке који нису видели трамва!. Зато им је у првој школској години не треба ни давати. Али за градску децу тема је сасвим разумљива и приступачна.

Кратка садржина приче: дечак гимназист, излажући свој! живот опасности, спасао је девојчицу која умало што није дошла под трамвајске точкове. |

У потањем излагању ове приче треба ученицима рећи да. наведу име каквога града, улице, име девојчице и смелога дечка.

Да прича буде садрживом пунија и да се деци посао олакша, треба издвојити разне моменте случаја: шта је било пре случаја, сам случај, моменат после тога; треба децу питати откуда је дошла девојчица, за кога је купила јабуке, како их је испустила, зашто их је купила, зашто возовођа није зауставио трамвај; откуд је наишао смели дечак, је ли му опасност претила. Може се питати и о девојчичину осећању (њен страх),