Učitelj

недеље у животу старе школе показују штетан. утицај на ученике. Тај живот производи страшан преврат у њиховом животу. Дете долази из оквира слободе у зидове принуда.

· Родитељи не разумевајући значај ових принуда сугерирају дењи значај стеге и таквог образовања и деца то лагано.и примају. Али свесни учитељи морају радити свим духовним силама да се још и сада „млађи разреди“ ослободе принуда старе, обичне школске организације. Слободно време учитељ мора да посвети деци. Ту је измена утисака, приче о разним догађајима које су деца проживела, цртање плајвазом црним и у боји, моделовање помоћу иловаче и мокрог песка и т.Д. Само ће се на тај начин развити у деце у обичној школи жеља да науче читање, писање и рачун.

Али кад треба почети наставу рачуна2 На жалост на ово је питање тешко одговорити. Једно је несумњиво да деца не долазе у школу са урођеним интересом за рачун. Он се развија слично ономе у историји човечанства — кад се за њим осети потреба. Ми би лично — вели писац —- одгодили ову наставу за целе две године, не бојећи се, да садашњи задаци народне школе од овога претрпе штету.

Досада убија живот, а деца воле живот. И први дану школи за децу јесте уједо и дан који одређује дугачак пут њиховог „учења“ и уједно и дугу борбу коју дете води са наставним програмом. И наставници се разочаравају. Али у Су. дисциплинска вежбања: устани, седи, скрсти руке и др.и дечја се душа обавија тамним велом и то тако густо да у њу учитељ не може никада да проникне.

— Наставиће се. —

Elsbeth Krukenberg-Conze, Die Erziehung des Kindes zur Gesundheit und ArDeitsfreundigkeit. (cBpmeTak).

За овим расправља о установама, које би замениле породицу за ону децу без родитеља. Заиста су ово установе за невољу, али добро уређене са хигијенским и педагошким погодбама, замењују у нужди породицу. И деца из оваквих завода боље су упућена на разне послове и са бољим навикама и мања склона на злочине и разна друга недела.

Обзиром на наше оскудно васпитање у породицама уопште,