Učitelj

Школа на сузбијању алкохолизма 628

када ће се исмевати што се некад пило. Алкохолизам је дошао у област науке и она га хоће, да обори, а оно што наука себи предузме мора се извршити. То потврђују и факта из историје светске културе.

Свака велика идеја тешко продире и често претрпи велике и безбројне жртве, док се оствари. И идеја трезвености велика је идеја и она је већ на прагу свога остварења. где се алкохол не употребљава. И наша земља на путу је од оздрв„љења алкохолне заразе, а тим пре што буде више и школа на том оздрављењу радила, јер је моћ школе најјача и оно што дође у њене руке, лако се не отргне.

Зашто је школа дужна на првоме месту да пропагира сузбијање алкохолизмаг О томе не треба расправљати. Решење социјалног проблема једино зависи од васпитања. Стално се наглашава, да се наш социјални проблем не да решити револуцијом, него еволуцијом и прогресивним путем, а тај фактор, који ће то да изведе једино је школа, па без сумње и у питању алкохолизма, као једнога дела тога социјалног проблема а и сметње за социјално благостање, има она и треба да има и мора да има прву и главну реч.

Неоспорно је, да се учитељство тужи на лош материјал у школи. Доказано је, да је то лоше стање маторијала у нашим школама баш великим делом због алкохолизма. Родитељи пију и рађају дегенерисану децу. Па да то зло остане само на томе што родктељи пију, али на жалост и на наше велико зло родитељи уче и децу своју да пију, те нам и деца пују, а богме и опијају се. ЈЕ

Зар није онда погребно у интересу саме школе и у интересу успеха и напретка у њој, да учитељство сарађује на ширењу трезвене мисли и сузбијању дерног алкохолизма2 "Школа је једна најидејалнија установа. Она је представник лепоте, доброте и чисготе. Она је проповедник вравде, мира, „љубаве и слоге. Она је светиња над светињама. Она је мост преко којега се долази на стазу, која води савршенству. Па зар се може замислити рад на трезвености, из које проистичу "тако рећи све врлине, без учешћа њеногг Не! Када би се на "том идејалном делу радило систематски у њој морало би доћи „до сигурног и апсолутног успеха. и |

Ја у пракси својој имам један свечани моменат, а тај је,