Učitelj
22 Учитељ
помирити с тим да они, због тога продужнога школовања треба да буду лишени дечје помоћи у домаћим пословима, и то баш онда, кад су деца одрасла, и кад би им дечја помоћ била најкориснија и нтјпотребнија.
Ова два проблема стоје у нас нерешена још и сада, и док се добро не реше ова два проблема дотле се не може ни. захтевати НИ очекивати извођење толико потребнога продужнога образовања наше народне младежи.
На први поглед изгледа да се ова два проблема не могу решити тако лако, а у самој ствари они се могу решити и у нас и добро и лако. Они се могу решити и у нас онако исто,. како су они решени и у другим земљама, а то је, да се виша или продужна настава у народним школама не изводи са учитељима нарочите категорије, нити да се за то подижу нарочите школске зграде, већ да се са једним истим учитељским кадром изводи и основна и продужна настава у народним школама. То се може изводити кад се основна и продужна настава изводе наизменично, T. ј. да се у извесне дане преко недеље изводи основна настава, а у извесне дане продужна настава. На тај начин нити је потребно заводити и плаћати нарочиту категорију учитеља и подизати нарочите школске зграде само за вишу или продужну наставу народне младежи, већ је ради тога потребоо само то да се повећа спрема учитељских кандидата. На овај се начин уједно решава и други проблем, јер на овај начин нити се родитељи сасвим лишавају дечје помоћи у домаћим пословима због дечјега школовања, нити се народна
младеж сасвим лишава потребнога продужнога школовања због“ "њихове помоћи родитељима у домаћим послозима.
На овај начин изводи се успешно и основна и продужна. настава у народним школама у Словеначкој.
Овакво решење ових проблема добро је и у интересу државних финансија, јер образовање народне омладине на овај. "начин стаје много јевтиније, и у интересу раднога сеоскога света; јер се родитељи не лишавају сасвим дечје помоћи у домаћим пословима која им је у истини потребна, а овакво је решење и у интересу учитељског сталежа, јер је за учитељски сталеж свакако много боље кад се учитељски кадар не цепа на више категорија и учитељи не деле на више и на ниже и по спреми и по положају. Овакво дељење учитеља ослабило»
зе а вас о
Ру РРА a ain a