Učitelj

34 Учитељ то су: најбољи преставници поједивих наука из којих се састоји наставни програм народних школа, уз најшире учешће најбољих и најискуснијих школских раденика у народним школама.

2 Због великога утицаја који има народна школа на државни и национални живот, државни и вационални интереси захтевају један општи, основни наставни програм за све народне школе у држави. Одступања од прописанога програма може бити допуштено кад то захтевају неоспорне потребе становништва једне области или кад наступе нередовне при- | лике. али свакад само по претходноме одобрењу централне државне управе на образложени предлог обласне школске управе.

3. Настава у народним школама изводи се на језику или дијалекту којим у дотичноме месту или крају говори већина становништва, али сваки ученик и ученица народних школа мора у народним школама научити државни језик, као што сваки ученик и ученица народних школа мора добити и наставу из матерњег књижевног језика, ако његов матерњи језик није наставни језик у школи у којој се учи.

Сви ученици и ученице народвих школа за време школовања у народним школама морају се научити да се подједнако могу служити и ћирилицом и латиницом и да добро разумевају све дијалекте државнога језика.

4 За сваку врсту народних школа мора бити израђен посебни наставни план и програм, али као што све врсте народних школа чине једну органску целину, или један школски систем, тако и сви оделити наставни планови и програми за све поједине врсте народних школа чине једну целину као њени саставни делови. Зато се захтева да се сви нгставни планови и програми за све врсте народних школа израђују једновремено и од једнога истога тела.

5. Наставним програмом прописује се у коликоме ће се обиму обрадити који наставни предмет, у којој школи, и коме разреду у нормалним приликама, што се по указаној потреби може и мењати и допуњавати по одобрењу надлежних школских власти. e

6. Уз наставни програм за сваки поједини наставни предмет мора бити укратко истакнут циљ наставе из тога предмета, као и кратка методичка упутства ради рационалнога извођења наставе из тога предмета. |