Učitelj
Задаци учитељске организације 45
тања која поставља обласни инспектор народних школа, а на окружним и среским зборовима питања која поставе школски: надзорници споразумно. На овим зборовима врши се и избор: учитеља за обласну школску управу, као и избор уџбеника из: појединих предмета за поједине разреде и врсте народних школа..
На: свима учитељским зборовима расправљају се и сва питања која предложе најмање пет учитеља и зборови усвоје: овакав предлог.
Сви закључци учитељских окружних и среских зборова. достављају се обласном школском инспекторату а овај Министарству Просвете.
Г.) Месна учитељска већа чине сви учитељи једне школе, а према споразуму и учитељи свих народних школа у једноме месту. Њих сазивају управитељи школа по своме нахођењу, као и по жељи осталих учитеља.
Поглавита старања месних учитељских већа јесу:
а) о школској дисциплини,
6) о рационалнијем извођењу наставе и васпитања,
в) сазивање родитељских саставака ради одржавања потребних веза између школе и кућа ради бољега васпитавања деце,
г) приређивање и извсђење школских свечаности, концерата, изложаба и екскурзија,
д) завођење ђачке самоуправе, ђачких судова и других сличних установа ради проучавања и испитивања вредности таквих установа за васпитање школске деце,
ђ) оснивање омладинских удружења у месту од младића и девојака који су завршили школовање у народној школи: певачка, стрељачка, соколска, пољопривредна, читаоничка и друга.
е) приређивање популарних предавања за народ и предавања за омладину.
Д) Школски управитељи су административне школске власти у појединим местима. Њих наименује Обласна школска. управа на предлог школскога надзорника по претходном споразуму са осталим учитељима где има више учитеља.
Њихове су поглавите дужности;
а) управљањем школом по законским прописима и у спо- · разуму са учитељским већом и школским одбором,
6) извршење одлука учитељскога већа и школскога одбора, .