Učitelj
air Fy
•
212 / Учитељ
Модерна школа најзад треба да одговара и приликама и
· потребама народа и живота нашег. Она треба да васпита
целокупан народ и да упути све чланове његове Да појме потребу заједнице, да схвате свој положај у друштву и да се као морални чланови упуте да рему учешћа у раду на остварењу идеала народних,! ,
Ето то би биле главне одлике и наставног програма, или боље рећи, васпитног програма народне школе. Дакле и наставни програм — настава — у народним школама треба да је и васпитна, и национална и радна, и слободна, и демократска и да је прилагођена приликама и потребама онога краја и оне средине у којој живи васпитаник.
Кроз целокупну наставу данашње основне школе треба да провејава дух јединства и дух слободе. То тражи не само наш животни национални и државни интерес већ и она крви оне жртве најбољих наших синова и кћери нашега троименог народа који су пали на бојном пољу за ово јединство и ову данашњу слободу.
Вара се сваки ко мисли да смо ми данас потпуно уједињени. По форми јесмо, али по суштини нисмо. Много још има
У нама “ паретизма, разнородног менталитета, подвојности у
мишљењима о уређењу државе, DRU O Ma y Og BAN aa
ов | држеву: *
Задатак је васпитне наставе на првом месту да образује васпшпаниково мишљење т.ј. да се створи и уреди шири круг мисли које ће моћи да буду основица и полазна тачка праве воље и рада, За ово пак ваља да у мишљењу ученика има свих оних представа које се односе на све битне задатке и правце рада а првенствено представа о томе шга има вредности с етичког гледишта а шта нема, шта је добро, празо и правично а шта је противно томе. Укратко може се рећи ова настава треба да помогне да ученици стекну морално уверење према коме ће се њихова воља управљати. На другом месту ваља круг ученичких мисли да садржи и представе о помоћним средствима, која 0 човековим DILRAMA ради остварења његових циљева“. за Vi · :
| ан код. НА стр 240: >» Љ. М. Протић, Педагогика стр. 54.
Во ~ т.ј