Učitelj
средству :
330 Учитељ
ИЗ ШНОЛСНОГ РАДА
Рад. Лаваревић
Три предавања из рачунске наставе'
| 0000 . а) Методска јединица: Појимање множења и садржавања бројева 20—40. у П разреду. Рад с десетицама (усмено). Распоред по десетичним групама. Рад по принципу посматрања. Стварна област: воће. Наставно средство: руска рачунаљка. Циљ: Данас ћемо израчунавати по колико су килограма воћа сељаци продали у вароши. Шта ћемо израчунавати» Кажи ти! Понови ти! |
Анализа. a) Испшпивање дечјег искусшва 0 стварној области. Шта се зове воће» — (Крушке, јабуке, дуње, шљиве ораси). Зашта се употребљава воћег — (За јело). — Кад се воће берег — (Кад узри). — је ли здраво кад деца једу зелено воћђе2 На чему рађа воћег — (На дрвету). — Како се зове место које је засађено воћкама2 ~
6) Испштивање дечјег искуства о бројевима. Колико килограма ораха може да стане у једну корпуг А дуња 2
Синтеза. а) Рад са ЛЕНА задацима на очигледном
1.) Један сељак продао је у вароши две корпе по [0 Кг, крушака; колике је свега Кг. крушака продао Изађи ти да покажеш то на рачунаљци! Па колико је у две корпе по 10 Kr, крушака Како си израчунао г — (10-—-–10 = 20 логичко решавање). — Колико је 2 пута 102 А колико се пута по 10 садржи У 202 Покажи на рачунаљци! А кад се 20 Кг. крушака подели у 2 корпе по колико ће бити у свакој корпиг Покажи на рачунаљци колико ће бити у првој а колико у другој.
2.) Неки сељак продао је 3 корпе по 10 Кг. крушака, колико је свега Кг. крушака продаог Покажи то на рачунаљци!
(Рад као у 1 задатку).
1 Предавања које су добика на стечају И. награду.