Učitelj
346 . Учитељ
Даље се износи методика декламовања, граматике и лепог писања. Најзад је једно предавање из читанке за |У. разред, као образац за предавање из логичког читања, | развојном наставом, и тиме је дело завршено. 7.
ТГ: Јовановић је ову Методику марљиво и савесно израдио. Она је заиста добродошла. По вредности долази у научна дела, јер се заснива на психологији и експериментима, које је писац или узео од страних испитивача, или које је сам, као | професор учитељске школе, вршио у вежбаоници. ·
Писац се у раду одликује тиме, што нам даје најпотребније ствари за рад у школи и што нам их даје у тако потпуном и"савременом облику, да читајући их човек долази до сазнања најновијег стања ствари.
Г. Јовановић нам је до сада дао три дела: 1. Основе Физиолошке Психологије; 2. Методику Рачунске Наставе и сада 3. Методику Матерњег језика. Његова нам је Психологија основа за разумевање обеју његових методика, кроз које су спроведени исти принципи, заступљена иста гледишта и у које су унесене исте искуствене и експерименталне чињенице. Штета што нема више његове Психологије и штета ако нам не би дао једну по једну Методику и за остале наставне предмете по истим принципима. | |
IIpeMa cBHM OjUIHKaMa y OoGCpanmu, Meronuka Marepmer Jeзика рд Г. Јове Ђ. Јовановића је за препоруку: ученицима учи-
· тељских школа, учитељима и за школске књижнице.
Вуј. Петковић. · Мали путници, поучне приче за децу, Сретена Динића. Издање књижаре Рајковића и Ћуковића, Београд.
У овој књижници г. Динић износи неколико прича и песмица, које имају тежњу да поуче децу. У првој причи „Мали путвик“, износи се терет који сваки човек носи у животној борби и сметње на које се у животу наилази, и практична поука да се треба довијати и те терете и сметње савлађивати. — У другој причи „Мишин рођендан“, износи се прослава рођендана једног дечка, и 'онда поучан разговор мајке тог детета, са друговима његовим, који су му дошли у госте. „Прва слама“ износи опис јесени. — „Владин страх“ слика један' неоправдан страх једнога малишана од учитеља, да му