Učitelj
636 „ Учитељ
се важност школских књижница, из којих треба учитељ да се учи и да учи друге. Све раније речено без овога не значи много. Треба, дакле, установити при свакој школи школску књижницу, али не овакву какве су досада обично биле, које су више нека врста књижевних музеја и збирке старина, попуњаване често не оним што је потребно, него, протекцијашки и партијски, и оним што није потребно. Оне треба да одговарају стварној потреби, а не само да испуне формалности. Треба их добро попунити. И тај посао имају да изврше људи стручни за сваку грану. После, треба их опет стручно допуњавати сваке године, да не остану празне и застаре, као што је случај и са многим књижницама и DU atKaMa по градовима. ~
Кад се све то изврши, кад учитељ. буде материјално обезбеђен, и кад буде снабдевен књигама за град, верујем, да ће велика већина одговорити своме позиву онако како су у младости идеалисали и онако како се то од њих очекује.
На завршетку, захваљујући поштованим слушаоцима на љубазној пажњи, предавач је свестан тога да није дао изцрпно предавање о томе шта учитељ треба да чита. Он се од тога, "унапред, оградио и утврдио, да је за то потребно и много. више времена и много јача снага. Али ће бити задовољан, ако је успео да истакне од коликог је значаја за рад учитеља непрекидно читање добрих књига, ако је успео да поштоване слушаоце подстакне на размишљање о томе. И у томе лежи "један знак успеха.