Učitelj

О учитељевој лектири 651

у основној школи заменила. По завршетку сваке методске јединице наставник би требао да отвара такву читанку и да са децом чита нарочити чланак који би се односно на градиво "тога часа, па чак и из рачуна.

Nastava crtanja”

s pogledom na njenu budućnost u našim školama.

— Nastavak. Vaspitna strana crtanja.

U osnovnoj nastavi naročito, crtanje treba smatrati kao jedan 'dragocen elemenat za vaspitanje, naipodesniji za razvijanje duha posmatranja, inicijative, ukusa i za proširenje lični: sti, iednom rečju, za razvijanje intelektualne kulture ličnosti.

Na ovaj način razumeti vežbanje crtanja, jeste najglavniji sa opšte vasjitne tačke gledišta, i ovaj princip toliko je neosporan, da stoji u zaglavliu sviju metoda za nastavu crtanja.

lako dosada nije dobijena sva obećana "korist od ove nastave, iskustvo nam dopušta tvrditi sa vaspitnog gledišta da visoki cili 'koji smo odredili moše biti postignut u osnovnim školama jedino pod uslovom, da prestanemo upotreljavati crtanje kao {edno prosto maninalno vežbanje, određeno da postigne tačnost oka i vičnost ruke i da zbog toga ovo učenje cenimo kao rad razuma.

Osim toga, u osnovnoj školi crtanje treba da uđe, u koliko je god moguće, u nastavu svih predmeta i da bude mio i Жуоtvoran zaključak.

Uvaženi profesor i upravitelj učiteljske škole u Vannes-u {Francuska) g. Henry, evo šia kaže za crtanje.

„Crtanje trebalo bi da je osnov, temelj nastave kod naimlađih đaka; centar interesa programa kod nižih razreda; ono bi dopustilo da se zadovolji potreba dečije aktivnosti; držalo bi budno njihovu radoznalost i razvilo duh posmalranja izazivajući polet njihove uobrazilje.

i) Uredništvo pušta ovai članak, i ako se ne slaže sa piscem u svemu за талога što je uopšte o nastavi crtanja kod nas u pedagoškoj literaturi malo pisano i sto je crtanje od vrlo velike važnosti za vaspitni živci učenica.

4%