Učitelj

Књижевни преглед. 213

— Б) Немачких Volkserziehunp: Eine Erneurung Erziehunoswissenschaft in Umrissen. Mit finf Figuren und einer Tabelle. Berlin, Dresden &Leipzig, Verlag von L. Ehlermann 1921, стр. од 223. од Д-р В. Лаја.

— Наставак. —

Д. Облици васпитања.

Градиво неге, стеге и васколике наставе јесу радње: научна педагогика је животно задружно васпитање дела Или делотворно-задружно васпитање.

Из три циља васпитаних врста Д-р Лај извађа различите облике васпитања. Задаћа страног васпитања јесте да се васпитаник у појединачним фракцијоним областима што пре оспособи за само-васпитање. Д-р Лај даје овај педагошки преглед том:

|L u IL. Hera u Cmera: 1. Страна нега и страна стега, и то: а)! случајна 6) помоћу навикнутог опхођења, в) помоћу мањих и већих веза г) по плану удешена: д) у породици и забавишту, е) у приватним и јавним заводима, 2, Самонега и самостега. 1. Настава: Ај Општа обука, у главном. образовање личности. Б. Засебна и стручна настава, у главноме вокацијоно образовање. 1. Страна обука: а) школ. обука, колективно обучавање ван маси), 6) нижа, средња и виша школа, обртвичке школе, в) високе школе сваке руке; г) слободна настава, појединчана и колективна обука: д) случајна и то помоћу принадлежних, помоћу страних. д) по плану удешено: у шегртству, у народним универзитетима: предавања, курс, вођење кров музеје, и тТ. д. 2. Самообучавање помоћу: а) младеначких игара, 6) лектире, в) позоришта, музеја, зоолошких и ботаничких башта, и дт.