Učitelj

Рационална школа 253:

у појединим покрајинама домовине, на производњу културнога биља, и трговинске водене и сувоземне путеве, из технологије, природних наука, страних језика, рачуна с геометријом, књиговодства, цртања, лепога писања, писања на машини и др.

У Девојачким Школама за варошке девојке настава би била подешена тако да девојчице добију потребна знања за варошко домаћинство, и знања из области појединих наука, а уз то вежбања у изради женских ручних радова, књиговодства, писања на машини и друга потребна знања и умења за варошку женску младеж.

Наставу у Грађанским, Домаћичким и Девојачким Школама изводили би стручни учитељи и учитељице а поред њих и наставници и наставнице основних, средњих и сручних школа,. лекари, инжињери, економи, књиговође и друга способна лица као хонорарни наставници. |

Прелаз из ових школа у средње школе не би био допуштен,

После свега излагања довољно је јасно да је само један. овакав систем школовања рационални систем школавања народне младежи, јер само такав школски систем школовања народне младежи потпуно одгова приликама, да је такав систем школовања народне младежи потпуно и могућ, и да се такавсистем школовања народне младежи може и у нас изводити одмах и без икаквих тешкоћа и без икаквих великих материјалних жртава.

Неоспорно је да би се само једним оваквим системом школовања народне младежи могло постићи да нови нараштаји. нашега народа раде све своје послове са много више знања. и умења, па да се на тај једини правилан начин утиче на јачање наше још слабе народне производње, на развијање наше слабе домаће индустрије, на побољшање наших садањих. неповољних економских прилика, на јачење државне финансијске, моћи, од које се очекује потребна материјална средства за културно развијање и напредовање иаше домовине.

Завођењем оваквога система школовања народне младежи _ престала би потреба да Министарство Пољопривре отвара и издржава ниже пољопривредне школе и курсеве за сеоске до– маћице, а Министарство Трговине и Индустрије, вечерње и празничне трговачке и занатлијске школе, и женске радничке школе, пошто би продужио школовање у Грађанским, Дома-