Učitelj

. Књижевни преглед ; 405

коју треба учити читању, писању и рачунању. Он мора знати да позитивно васпитање почива на делу и то само на делу мили педагошки речено на вежбању, које постаје навиком. Али зато прави васпитач треба да се преда и духом и телом свом васпитачком послу, испитивању, процењивању и примењивању свега оног што је васпитна теорија и пракса огласила за добро и што служи за стварање добрих људи у којима се од вајкада оскудева.

Примере оваквога рада дао нам је уважени г. Аџић у Учитељским Забелешкама. Са пуно вештине он је изучавао носматрао и решавао поједине ученичке поступке практично и непосредно, уносећи при томе пуно свежине и занимљивости, да су Учитељеве Забелешке јединствена књига из практичне недагогије: У њима је сједињена педагошка теорија са педагошком праксом, Оне су плод на пракси изведеног и стеченог искуства. То су тридесет примера васпитно-наставнога рада, тридесет упута за васпитно-наставни рад, које је г. Аџић поделио у пет одељака према томе, коју област рада додирују: моралност, опхођење, ред, настава и разно.

Бојећи се да не окрњимо вредност ове тако ваљане, згодне и погодне књиге у нашој педагошкој књижевности, ми се нећемо упустити у детаљнији приказ, већ упућујемо читаоце да је прочитају, а уверени смо да ће у њој наћи пуно фисера за украс DOI Tier и најплеменитијег посла: васнитања човека.

20 је књигу препоручио Гл. Просв. Савет 1895.

Дим. Ђ. Дим.

Ошо Рале, Основна питања васпитања, с немачког Лазар Бјелић, Крагујевац 1923. стр. 103. Цена 12 динара.

У издању библиотеке „Друштвено-просветна питања“, коју уређује г. Драг. М. Михајловић, учитељ изишла је књига горњега натписа. Ото Рале третира у овој књизи с теоријске“ стране васпитање, шта му је задатак м какви су му идеали маслањајући се на историју васпитања и психологију и психолошко испитивање деце, износећи и све недостатке васпитања и покушаје да се исти отклене. |