Učitelj
Слободни писмени састави 365
уочимо где деца греше и да Бидимо шта треба искорењивати, шта утврђивати. На основи тих налаза, у засебним часовима, независно од писмених састава, вежбаћемо децу у правилном говорењу и писању оних речи и израза које они погрешно употребљавају у писменим саставима. Правилно вршена, ова вежбања учине да у будућим радовима дечјим буде све мање погрешака. Ово исто вреди и за стилистичке погрешке, којих, природно, увек има у дечјим саставима, а нарочито у прво време. Независно од тога, што деца са све већом стилистичком извежбаношћу многе од тих погрешака све више и сама осећају и избегавају, могу се, према потреби, предузимати за себни часови и за разредна стилистичка вежбања. Ту ученик добије прилику да дозна шта се сматра као безусловно погрешно, а шта је од допуштенога лепше, шта мање лепо. Али на часу писменог састава не сме се ученик спутавати позивом на ресултате тих засебних часова. Ако је на овима рађено како треба, ученик ће и сам запамтити што што му је потребно, а ко не запамти, оставити да наредни засебни час учини своје. Писмени састав мора по сваку цену остати слободан, Поред свега тога, што је писац овога написа дубокс уверен у могућност и велику вредност слободних писмених састава, намера његова није била толико вршити. пропаганду за слободне писмене саставе, колико потстаћи читаоце написа на размишљање о тој ствари.
eee
MS LIHOJICHOF РАДА
A. Defranceschi — Загреб.
Човјек у друштву
Морално етично штиво: Најбоља препорука.
Помагала: пет ученика, новине и писма.
Циљ: Да дјеца опазе, да се полаже већа вриједност на дјела човекова, него на препоруке.