Učitelj
434 МЕ mp
koje neće bili mrtvo (kao kod škole „učenja“) već živo i pokretljivo,
ier su ga svojim vlastitim iskustvom (radom) i razmišlianjem stekli. ·
Druga jedna velika dobit od škole rada jeste ta: što ona stavlia u akciju sve vaspitanikove prirodne sposobnosti: i fizičke i duhovne, i socijalne, i estetičke i moralne. A po rečima velikog Get:--a: da se sreća i za nas i društvo i državu sastoji u razvijanju naših sposobnosti; onda kad takvu ulogu vrši škola rada u našem individualnom, socijalnom i državnom životu, želeti je, da što skorije i u našim školama u delo privede.
Pi W. Foerster. Religija i Seksualnost.
Besmrtna važnost moralnog i duhovnog Žživofnog rada svetih, i večna potreba za asketskim životom upo-
redo sa običnim delatnostima ljudi i porodičnim životom ·
· sve je ovo deo dubokog duhovnog uticaja, koji |e religija stvarala preko sfere polnih instinkata; uticai koji bazira na savršenom poznavanju liudske prirode. Ova
zaštitna i uzdržavajuća funkcija produžuje da dejstvuje
kroz sve društvene grane, Što se društvo više udaljuje od ovog uticaja, to ćemo mi bolje saznati šta |e stvarno nedisciplinovana seksualnost i današnji ljudi i žene će se više vratiti da razumeju ove ideale i institucije. Ovo će
biti od velike vrednosti za same Hrišćane isto tako kao
i za „moderne“, jer su ovi poslednji sposobni da pristanu na sve stvari i ne prccenjujući njihov značaj. Jasna potreba za disciplinom i. principom, koja ie otkrivena u današnjem seksualnom životu, vratila je mnoge natrag problemima obrazovanja karaktera ; isti će ih uzrok
odvesti |oš dalje — naime, velikoj pedagogici „moždane
епетође“, Као Чо зе opaža razvijena u religijskom Životu. Jasno će biti da religija iedina uzima u račun Дуе moći naše seksualne prirode, da ona jedino — i ako ne govori mnogo o seksualnim stvarima — sadrži M sebi najstariju „psihologiju seksualnosti“. .
OC O ks NK