Učitelj

Педагошка зрнца 545

"теоријским изучавањем медицине, или је ли ко видео опробаног правника, који је тек изишао из школске клупег Из свега овога можемо се потпуно уверити да једино практика чини да теорија постане очигледна и јасна и да знање само по себи не даје способности да се ради саодговорно том истом знању“

JI. Шпиндлер: „Оваки новајлија — учитељ треба скромно да отпочне свој рад, али у исто време и са неким поверењем према својим силама. Истина способност за предавање је урођени таленат; али добивено знање и практичне лекције знатно помажу будући рад учитељев Вештина предавања тече се годинама, и од почетка свога рада учитељ је дужан старати се, да се усавршава, т. | да се оспособи за предавање, а то се већином постиже савесним припремањем лекција.

У колико је учитељ неискуснији, у толико је дужан ревносније спремати своје лекције; чак и најискуснији учитељ не сме ући у разред, ако се није претходно спремио. Ако увек озбиљно размисли, шта и колико му треба да објасни ученицима, нека буде уверен, да ће се сваким даном све више усавршавати у својој способности за предавање и задобијати вештину, која ће крунисати његов труд сјајним успехом“.

Фр. Хедике: „Вештина обучавања велика је и врло тешка вештина. Њу. не даје природа или случај већ бива резултатом дугогодишњег вежбања и искуства, Практичној вештини нећеш се из књига научити“.

3. Осећање љубави према свом повиву:

Баур: „Без љубави у васпитању не да се замислити ни- , какво човечје знање и умење, и све су речи човекови тек звечећи метал. У TOA се закључује У закона и виша задаћа васпитања“

Д-р. В. Рајн: а лајан треба да ради на свом позиву само из чисте љубави према њему, никако из пуке користи“.

Келнер: „Ако учитељ нема љубави према_ свом позиву, све ће бити обмана и лицемерство. Љубав рађа узајамну љубав“.

___И. Волф: „Учитеља може наградити за његов велики труд једино изванредна љубав ка раду и према самој младежи и позив да ради за будуће нараштаје“.

Ниче: „Најбитнија је сила васпитнога рада љубав, ис-

пуњена вером, спојена са влашћу и мудрошћу“.