Učitelj

Педагошка зрнца 955

Даље ни они, који се даду лако препасти, увредити или свестрано клонути, јер лако подлежу под теретом непријатности од својих дужних обавеза. Ни они нису за учитеље, чије предадавање нема живости ни веселости, а тако и они, који све покрећу у шалу; даље, расејани и натмурени, јер при руковању са другима увек се тражу присебност и одређено расположење, а њихове мисли зависе од случаја; уз ово они још нису у стању приметити дечије потребе, па раде од прилике, не виде прави узрок изгрега, зато бивају неједнаки у дисциплини, ко"лебају се међу попустљивошћу и раздражљивошћу. Међу расејаним могли би уврстити и оне, који се у разреду забављају оним, што њих занима, а заборављају на ђачке потребе, Није добар учитељ ни онај, који много маштг, или је сентименталан дер у учитељу треба да преовлађује воља, а не уображење; премда су с друге стране неподесни за учитеље и ови, који не владају бујном фантазијом, јер без ње пропада већи део утицаја учитељева на узраст, у коме је помевута сила душевна најјача. Неподесни су још учитељи, који одвећ јуре за новачењем а тако и строги конзервативци, задовољни својим знањем и који живе својим умом, јер увек нешто траже; или се нечега држе, само не правог образовања, којега немају. Затим учитељи без укуса, јер немају главног основа за расуђивање а тако исто, и због тога, што ученици, обдарени од природе правилним и верним осећањем, неће их поштовати“.

ПЕДАГОШКИ ПРЕГЛЕД

Radiša M. Stefanović.

Eamprimanlalma p3iMqlayija ı IMaliji,

Eksperimentalna psihologija danas je u Italiji toliko raspro'stranjena, da se predaje skoro na svima univerzitetima pa čak i та klerikalnom univerzitetu u Milanu. Svaki gotovo univerzitet" snabdeven je sa psihološkim 1абогајопјитот 1 за пајтоделијип

4*