Učitelj
Књижевни преглед | 637
Букваром огледамо успех деце а тиме ценимо и наш успех Деца читају речи из буквара а наставник их прати, поправља и о садржини се разговара и т. M.
Писца не разумем што каже да буквар игнорује дечју духовну тековину. _
Место одговора даћу примере из мојих забележака.
Чита се код слике „жаба“.
Миле чита реч „жаба“.
— Шта то прочитаг —
— Где ти је жабаг —
— Ево, ово је жаба!, и дирну прстом слику.
–- Не! —
— А што —
— Скочиће! —
=— Неће, ово је слика....
— Ама, ујешће те! —
— Не може ме ујести јер је слика.,
— Може ли жаба, и то истинска жаба, да уједег —
— Може, вели Раде. Мене је жаба ујела. Ишао сам са мамом у реку на купање, ја се купам у водиа жаба скочи са обали на мене па ме уједе.
— Баш те уједег! —
— Уједе ме, па ја узмем каменицу, па је убијем...
— Раде, црни!, рече Слава. Зар не знаш да ће ти мама умрети што си жабу убио -—
— Нисам, господин, нисам!, убрза Раде. Него сам је само ударио и она побеже, кроз плач ми одговори.
Чита даље „жар“.
— Шта се зове жара —
— Кад жари, рече ђак.
Жара, коприва, жари а не жар. — Жар је друго...
— Жар, то је жишка, одговори други.
— Јесте жишка, одобравам ја, само кад је пуно жишки.
Ја сам видео пуно жишки, рече Драги.
— А где —
— Код ковача, одговори Драги. Он дува, дува, — па пуно жишки — па и по ковачници скачу.
Хоћу да им објасним шта је варница, али Миле наставља причати о жару. |