Učitelj

Књижевни преглед 575

до 10, за бројеве до 100, за бројеве до 1000, за бројеве до 1,000.000 и за бесконачне бројеве

У вези са овим упуством израдио је Валзаман и рачунице за ученике о којима су немачки методичари дали најповољније мишљење.

Приказујући ову књигу Валземанову укратко ми је пре-_ поручујемо свима онима који се интересују рачунском наставом...

Београд Дим. Ђ. Дим.

Талијански

Saverio de Domlnicis: Sociologija Pedagogica. Torino, Стр. 626. Цена 30 лира.

Данашња модерна Италија, која је у последње време учинила. великих прогресана свима пољима јавнога рада, дала је и на педагошком пољу завидних резултата. Посматрајући RO CHTнице њену педагошку доктрину, ми смо дошли до закључка,. да у њој постоје ови педагошки правци::спиритуалистички, позитивистички, психолошки, антрополошки и социјални

Представник спиритуалистичке педагогике несумњиво je: Ђузепе Алијево у Турину. Представник позитивистичке педагогике био је Роберто Ардиго, онај слободоумни ломбардијанац који је бацио калуђерску ризу и био представник слободне: савести. Представник психолошке педагогике је Голоца писац. доброг дела „Игре у васпитању“. Представник антрополошке педагогике је чувени Ђузепе Серђи, док је представник социјалног правца Северио де Доминичис писац горње књиге, која. је од критичара свих нација оцењена као врло добра.

Доминичис верује да су данас у току овог модерног живота наступиле силне трансформације, које су почеле измењивати и структуру друштва па према томе и васпитање. Литерарне, научне, економске, религијске и политичке револуције, упутиле су нас једном новом друштву једнакости, за-. хтевајући од нас да и ми ту заложимо своје способности. У“ том друштву, које истиче за свој идеал рад и осећање дуж“ ности, индустрија се уздиже и удружује са науком. Естетички живот исто тако налази своју највећу инспирацију у свести. гомиле,