Učitelj
98 Учитељ
ловима испод великих и гранатих дрвета у дворишту. Пре и после јела деца перу руке. Храна је претежно вегетеријанска. Слична овој школи је „Е тоуаја апа Отзона“, школа коју издржава једно приватно друштво у Милану. Осниватељка и управитељка је M. Pizzgon. Овај завод има 14 разреда. Сиромашна деца походе ову школу без икакве материјалне накнаде. Овде ђаци у радионицама раде по групама од 4—5 и под надзором једног учитеља. Девојчице доста раде у врту, затим се старају за питоме зечеве и живину. У кафезима чу_ вају морске псе, с којима чине опите помоћу алкохола. Ту се деци пружа лепа прилика, да се очигледно увере о штетности употребе алкохолних пића. Девојчице 5. р. кувају већ јела. У близини Јапоо-а су две такве школе. Једна од њих је — „Махапо Зашто“ — на морској обали. Испод саме школе налазе се модерне кабине за купање, које се лети за време ферија дају под кирију, која после подмирује трошкове школе. _ Море је деци најбољи учитељ. Деца скупљају шкољке, а учитељица им прича о животу у мору. Деца граде лађице, лове рибе удицом и мрежом; девојчице се уче правити платна за једрилице и плести мреже. Посматрајући живот и прекоокеанске лађе у пристаништу, које се налази у близини школе, деци се пружа прилика, да лакше схвате многе ствари из земљописне наставе.
И овде се примају слабуњава и малокрвна деца, која се упућују у нормалне школе, чим се њихово здравље побољша.
Друга школа — „АшгеНо 5а!“ — се налази близу једне дивне шуме. Ту се деца занимају такође у врту, винограду и воћњаку. Учионице су павиљони без зидова. Постоји само кров који штити од кише. Деца добијају изврсну храну у лепо уређеним трпезаријама и стан у потпуно хигијенски уређеним собама.
У ове школе не примају се туберкулозна деца. За њих постоји нарочити завод код манастира св. Јиржа, где настава дневно траје само два часа. Остало време се посвећује лечењу ваздухом сунцем и морем. |
Школе у природи су идеалне школе за телесно васпитање. Мада оне коштају доста новаца, а од учитеља захте-