Učitelj
112 Учитељ
in razmere med sfvarmi zadosti znane, da bi same na sebi bile zanimive, morejo le po združujoči sili otroške domišlilije zadobiti zanimivost (interes). Zato dostikrat ne zavračajo glasov, ki jih odrasli ne marajo. Nasprotno pa otroškemu ušesu iz sto nam neznanih vzrokov ugajajo glasovi in sicer ravno zato, ker močna domišljija, ravno tako mogoča in delavna kakor čuti, daje vtiisom po domišljiji velik del svojega pomena in učinka. To dejstvo v zvezi z znano živahnostjo duševnih slik o barvah in glasovih, ki зе v nekaterih slučajih že bližajo čutnim 2ахпауат, роџјијејо mnjenje, da ofrokova fantazija izpremenja in preobrazuje čutni svet tako, da more naš starejši in okorni duh le težko slediti.
Tukaj sem зе отејћ па 10, Каг штепијето то domišljije, namreč čarodejna izprememba in preobrazba stvari po neovirani životnosti in svobodnem delovanju otrokove domišljije. Kako močna, kako živahna, kako prevladajoča more postati izprememba, vidimo. iz slučajev, v katerih daje močno čustvo nenavadno, nenaravno· moč udđejstvujoče sili duha.
Ali moreš poletu o mraku i staremu umetniku z mlađim duhom, bogato domišljijo slediti v drugi svet idealno? „Dahin, dahin ... lass uns ziehn!“ Bodi zahvaljena, domišljija, za vse lepo, kar si mi ustvarila in me učila. Sedaj sem se iztreznil, vidim vse, каког је bilo ih Je, šedaj”je Копес 1рте — Чопизује!. — —
ПЕДАГОШКИ ПРЕГЛЕД.
Међународна педагошка конференција у Локарну.
Међународни кружок за препород васпитања (The New Education РеПотогћр), који је 1915. год. приредио своју ТЦ конференцију у Негдеђеге-у, приредио је и ове године, од 3.—15. августа у Локарну, своју ЈУ конференцију. Основна је тема била: Смисао слободе у васпитању. Многобројне личности светскога гласа пријавиле су своја предавања, а међу њима: А. Адег, Р. Воусђ, О. Ресгоју, В. Епзог, А. Еетете, M. Johuson, G. Lombardo-Raeice, W. Paulsen, G. Pizzigoni, E.