Učitelj

278 = У фите љ

доброга школскога раденика, онда је доиста непојамно и чудновато како се може захтевати и прописивати да ученици 11 разреда основних школа у Војводини, Шумадији и Јужној Србији слушају са разумевањем предавање из народне историје: о оснивању првих спрских, хрватских и словеначких држава у новим постојбинама, о владавинама босанских банова и хрватских краљева, о хрватским саборима на. Цетини, о прошлости Дубровника, о устоличавању словеначких војвода на Госпасветскоме Пољу у Корушкој (које није у нашој држави), кад се добро зна ученици трећега разреда основне _ школе тек почињу добијати прву наставу из земљописа и почињу тек упознавати свој ужи завичајг! Или, како се може дати ученицима | разреда основне школе појам о општој словеначкој заједници и њиховоме заједничкоме животу у њиховој старој постојбини, кад та мала деца још немају никаквих појмова ни о нашој националној заједници, о нашем троименом народу, о нашим племенима, нио Словенији и Словенима, ни о Хрватској и Хрватима, ни о Босни и Босанцима, ни о Дубровнику ни о Дубровчанима! 5

"За свакога школскога раденика је јасно да се историја не може изучавати, ако томе изучавању није претходило изучавање географије, и да, према томе, ова и оваква подела градива из области наше народне историје није нимало добро смишљена подела, и да као таква не може нипошто "опстати у програму за основне школе.

Настава из народне историје мора се изводити са наслоном на наставу из земљописа, и према томе, ако се хоће да се са изучавањем народне историје започне још у || разреду основне школе, онда се у програм из земљописа Pij. ya. познавање завичаја, може унети и нешто грађе из области народне историје, а то би могло бити познавање знатних

историјских места, историјских људи и историјских догађаја

на територији коју ученици Ш разреда изучавају као географску јединицу у настави из земљописа. –—

Наставно градиво из области народне историје за уче. нике основних школа не мора бити толико велико да се не

може добро обрадити за једну школску годину, и зато, по

моме уверењу, нема потребе да се то градиво раздваја на

две школске године или на два разреда. Доцније, кад се, како“