Učitelj

302 Учитељ

хвалних мишљења и оцена, које су о томе дали неколико «савремених и уважених педагога. Затим, он говори о томе шта се има тачно разумети под појам: „наставни филм“, то јест шта мора да одликује један добар наставни филм па да се он може слободно применити приликом држања предавања. Нарочито истиче потребу, да се сваки наставник претходно мора добро и озбиљно припреми за сваку лекцију, коју жели да пропрати истовремено сликама из једног одређеног школ«ког филма, ако хоће да ученици извуку све користи из таквих предавања. У истоме делу писац говори и упућује на који се начин може најбоље применити и приказати један филм.

У другоме одељку изложе се принцип на коме се оснива извођење тих пројекција и слика које дају настави толико рељефности и живости. Писац вели да, ма који би систем тих употребљенињ апарата, ипак, механизам њихова функциони сања у главном је исти. Затим, ређа разне делове који сачињавају апарат за пројекције, објашњава њихову улогу у функционисању, и најзад износи каква треба да буду ос новни услови за његово успешно функционисање. Неколико страна посветио је и ради филма.

У последњем, трећем делу, аутор говори и даје упутства о томе: како треба чувати од квара пројекциони апарат као и филмове. Ово је, разуме се, врло важна ствар јер се апарат може лако покварити а цена није мала.

На крају се налазе неколико лепих шематичких цртежа, soju допуњују ова потпуна излагања биоскопске технике.

Ова књига биће од неоспо, не користи свима оним на«ставницима и предавачима, који се приликом својих предавања могу служити и пројекционим апаратом. Ту ће они наћи довољно потребних обавештења и јасних практичних савета, за правилну примену овог одличног и модерног наставног

«средства. | X. П. Милошевић.

Немачких

Die Arbeifsschule. Beitrige aus Theorie und Praxis. 184. Seiten. Mr. 20. Ferlag von Julius Klinkhart. Leipzig.

Пошто је школа рада у Пруској узакоњена, то се на «свима странама почело да ради на остварењу те идеје. Нај-