Učitelj

308 У н и те јЕ

Стога се моли управа тога среског друштва, да појединим учитељима и учитељицама, који се интересују дечјом литературом достави доња питања, према којима ће они израдити реферате и дати потребне одговоре. Најбоље би било ову ствар расправити на среским учитељским зборовима, па примљене реферате и закључке доставити педагошкој секцији, која ће после на основу њих израдити принципе, који би по овом питању рок MO и расположењу већине учитеља.

Пошто Вам је свакако познат сав педагошки значај и: замашај овог једног питања, то се надамд, да ћете наму овом погледу изаћи на сусрет:

1). Шта деца радије читају: песме, приповетке, басне: или гатке2

2). Које. народне песме. више читају: јуначке или побожнер ~

3). Које. приповетке радије питају: народне или уметничкер 4). Које песме више воле: народне или уметничке»

5). Имају ли деца наклоности за читање басана и гатки >

6). Читају ли радо народне пословице, загонетке и краће: изрекер

7). Како разумевају садржину прочитаног2

8). Које саставе деца више воле: краће, средње или дуже» |

9). Воле ли штиво с илустрацијама или без њих» Какве: илустрације им се више допадају: слике, цртежи и дрг

10). Шта им се више допада: озбиљна или шаљива садржина, фантастичне ствари или реалистичка описивања »

11). Интересују ли их иу којој мери путописи и описивања природних лепота, градова и села»

12). Воле ли ребусе и да ли их радо решавајур

13). Колико интересовања деца показују за дечје часописе» Који дечји часопис им се највише допада»

14). Читају ли новине2 Шта најрадије читају у новинама >

15). Купују ли деца радо књиге, новине и МАСОН

16). Читају ли више пута једну књигу»