Učitelj

:348 Учитељ

горњих друшвених слојева савремених народа дале су мећиску творачку палицу просветиоцима и васпитачима, као што су негда векови вере давали ту палицу калуђерима. То је, држим, изван сваке сумње. Још остаје да се на ту ствар погледа и с друге стране, да се види преко које се међе не сме поћи с тим заблудама и докле се те заблуде подударају _ са оно мало среће до које човек може доћи у своме животу и одакле почиње опасност у том погледу: одакле се заблуде истичу као највећа сметња путу којима се до оног минимума "среће коју су прилике намениле човеку. Заблуда су живот, али ако се са заблудама пође у крајност оне су смрт, с тим је као и са свима у природном људском и друштвеном животу, кад се пође у крајности. Покрет је нпр. живот, али преко неке мере, он доноси смрт, глад је неопходна за живот · али кад се с њом пође у крајност она доноси смрт. То исто (бива и са топлотом и хладноћом, са дисањем, варењем, крвотом, нервном раздражљивошћу и т.д. У социјалном животу бива то исто. Сувишна стега и сувишна лабавост, политичка крутост и анархија, и сувишно имање и сувишно немање и т. д. до најмањих ситница јединачком колективног живота доводе до фаталне последице. С тим фактом ступили смо на област где се сукобљавају : веровање и знање.

— Наставиће се. —

из ШКОЛСКЕ ОРГАНИЗАЦИЈЕ

Јов. П. Јовановић · обл. шк. надзорник

Нови наставни програм за основне школе (Наставак)

|М. Рачун и геометријски облици

Градиво из овога наставнога предмета је, по моме нахођењу, у главноме добро и одабрано и распоређено, те се у томе погледу не могу чинити значајне примедбе начелне при- _ роде. Али, и ако се на избор и распоред градива не могу учинити значајне начелне примедбе, могу и треба да се учине