Učitelj

Просветни преглед 379

Testovi i merenja Svi školski sistemi u Sjedinjenim Državama upotrebljavaju

mnogobrojne testove u pogledu obdarenosti i napredovanja, koji su. poslednjih godina dobili u pedagogici tako kargkterističan značaj. Mnoge škole, odnosno vrste škola imaju brižljivo izradjene programe za postupak sa testovima, koji obično obuhvata psihološka ispitivanja, klasifikaciju, individualnu diagnozu, periodično ispitivanje inteligencije ı sposobnosti, promene nastavnog plana za individue i grupe prema rezultatima testova. U ponekim gradovima ovaj program festova izvodi dobro uredjeni istražni biro, koji stoji u tesnoj vezi sa inspektorom škole. Obim ovog pokreta može se videti iz činjenice, da lista testova i članaka u bibliografliji, koju je izdao biro za vaspitanje obuhvata od 1918. do 1922 230 zbirno štampanih strana.

Merenja u Sjedinjenim Državama obuhvataju individualno psihološke testove, testove za merenje inteligencije, sposobnosti u školskim predmetima, kombinaclju od testova inteligenciju i testova sposobnosti i testova za merenje drugih faktora, karaktera, ličnosti i t. d. Različiti sistemi testova se upotrebljavaju (Bine. Simon Skala Pintner, Kohs, Stenquist) testovi za inteligenciju grupa upotrebljavaju se na hiljadama i stotinama hiljada i to za sve stupnje starosti, od detinjeg đoba pa do univerziteta.

Naročita pažnja se poklanja testovima za ispiitivanje napretka (napr. Stanford Achievement testovi) ne meri se testovima samonapredak u školskim predmetima, već i drugo kao: kritika o. poezlji, volji, temperamentu i dr. .

Polemika, koja je nastala usled upotrebe testova, naročito usled toga da li je ova upotreba demokratska, izgleda, da je po= pustila, ma da postoje izmedju psihologa i pedagoga još uvek razlike u mišljenjima o značaju testovih rezultata za vaspitanje. U stvari, izgleda, da testovi većini školskih radnika pokazuju potrebu homolskog grupisanja i boljeg graduiranja učenika. S druge strane nekima pokazuju rezultate za više ili manje potpuno napuštanje telesne nastave u korist indiviđualne nastave.

· Tekući problemi Naročitu pažnju nalazi napor, da se „klasni sistem“ sruši, da se individualna nastava postavi na mesto klasne („Dalton Plan“ i „Winnetka — Plan“) mnoge tako zvane „napredne“ škole.