Učitelj
Књижевни преглед 381
љено примером. Стил лак и разумљив. Уз ово, г. Д-р Милојевић, држећи се принципа поступности уводи нас поступно у познавање музичке теорије, објашњава сваку ствар до детаља, додајући местимично извесне историске занимљивости. Због овога, овим књигама може се користити свако ко сеинтересује музиком и без помоћи наставника. Још нешто. Књиге су штампане крупним и ситним текстом. Употребом крупног текста, оне служе као уџбеник ученицима ! и Il pas. гим., а са ситним текстом могу се употребити за ђаке стручне: — музичке школе, као и за одраслије н. пр. ученике учит. школе.
Но, најбоља и најоригиналнија страна овог уџбеника је, што се г. Д-р Миливојевић није задовољио празним теорисањем, како је то било у ранијим уџбеницима и како су то. до сада радили већина наставника музике. Последица тога. била је, да ђаци (и ако су две године учили теорију музике). након три месеца забораве све. Тога се можемо сетити сви ми који смо прошли кроз средњу школу.
Међутим, г. Д-р Милојевић, можемо рећи, овим уџбеником уводи један нов метод у настави певања, који сам једино видео у музичкој школи, а коме не стоји никакве сметње. да се примени у средњој, па и у учитељској школи. Предмет музике је тон, а његове главне особине су: трајање (ритм) и. висина (мелодија), поред јачине (динамике). Знати погодити трајање и висину сваког тона, забележеног на нотном систему, значи имати изоштрен слух, значи моћи певати — читати ноте без инструмента, што је и циљ наставе певања. У томе смеру г. Д-р: Милојевић даје нам једновремено, прво ритмичка, а затим и мелодијска вежбања. У. обе књиге има 82 ритмичких и 241 мелодијских вежбања. Зато је књизи дат навлов: „Основа музичких уметности у вези са ритмиком и · мелодијским вежбањима“. Да би наставници изводили наставу у овоме смислу, књига је проткана местимичним напоменама. за наставнике.
· Метода учења ритмичких и мелодиских вежбања састоји се у овоме.
Ученик прво вежба ритмичке вежбе, све у једном тону, певајући све тонове са „ла“. При томе ученик десном руком тактира ударцима (писаљком или прстом) задржавајући глас.