Učitelj
498 У нитељ
начин дијагностичких испитивања (!е5ђ), увео систем тачног записивања ученичког рада, набавио за ученике материјал за вежбања и организовао колактивне ученичке радове. Истрајним, непоколебивим радом и необичним организаторима спо- . "собностима, успео је, да отклони све препреке у своме великоме покушају, и докаже вредност и значај система инди-
видуалне наставе. С чешког
Б. Лукићка,
учит.
МЕТОДИКА.
про. 6. П. Аржанов:
Битност и садржај географије
Рштерова географија. — Као што је познато реч географија значи „земљопис“ у дословном преводу с грчкога језика, иако је та реч била први пут употребљена у 193 године пре
Христа, од стране Ератостена Киренског, само у смислу гра-
фичког представљања земље а не у смислу описивања земље, како се тај термин доцније употребљавао.
На тај начин реч „географија“ представља један врло растегљив термин: бескрајан број објеката описује се пошто, географија има у виду сву земљу са свим оним што на њој живи и постаје. Тај је термин и неодређен, јер реч „описивање“ захтева претходно тумачење, пошто се описивање може | да врши с разних тачака гледишта и у разним циљевима.
Врло дуго задржавање географије на стадиуму чисто
описне науке диктирано је огромношћу објекта знања ове
науке. Први неизбежни и апсолутно нужан корак сваке науке налази се у скупљању што је могуће већег броја проверених факата, да би се могао извршити и други корак, прећи на «систематизацију фактичких дата, на њихову генерализацију и тде је то могуће, на проверавање последњих помоћу средстава којима човек располаже. Гледајући на врсту науке: огледом, посматрањем, анализујућом критиком првих извора; хипотеза