Učitelj

498 У нитељ

начин дијагностичких испитивања (!е5ђ), увео систем тачног записивања ученичког рада, набавио за ученике материјал за вежбања и организовао колактивне ученичке радове. Истрајним, непоколебивим радом и необичним организаторима спо- . "собностима, успео је, да отклони све препреке у своме великоме покушају, и докаже вредност и значај система инди-

видуалне наставе. С чешког

Б. Лукићка,

учит.

МЕТОДИКА.

про. 6. П. Аржанов:

Битност и садржај географије

Рштерова географија. — Као што је познато реч географија значи „земљопис“ у дословном преводу с грчкога језика, иако је та реч била први пут употребљена у 193 године пре

Христа, од стране Ератостена Киренског, само у смислу гра-

фичког представљања земље а не у смислу описивања земље, како се тај термин доцније употребљавао.

На тај начин реч „географија“ представља један врло растегљив термин: бескрајан број објеката описује се пошто, географија има у виду сву земљу са свим оним што на њој живи и постаје. Тај је термин и неодређен, јер реч „описивање“ захтева претходно тумачење, пошто се описивање може | да врши с разних тачака гледишта и у разним циљевима.

Врло дуго задржавање географије на стадиуму чисто

описне науке диктирано је огромношћу објекта знања ове

науке. Први неизбежни и апсолутно нужан корак сваке науке налази се у скупљању што је могуће већег броја проверених факата, да би се могао извршити и други корак, прећи на «систематизацију фактичких дата, на њихову генерализацију и тде је то могуће, на проверавање последњих помоћу средстава којима човек располаже. Гледајући на врсту науке: огледом, посматрањем, анализујућом критиком првих извора; хипотеза