Učitelj
Из школске организације 449
је нарочита соба за одмарање, која одговара свима хигијенским принципима. У њој не сме да има предмета, који су незгодни за чишћење од прашине и који лако примају прашину као: застирачи, простирке, завесе и т. д. Свако дете треба да има засебну постељу, која треба да буде удаљена једна од друге бар за дужину руке. Постеља затим не треба да буде мекана већ тврда а покривач што лакши. Разуме се, да собу треба одржавати у највећој чистоћи.
4. Канцеларија. — Свако дечје забавиште треба да има и канцеларију са чекаоницом снабдевену свима потребама. · Поред слика чланова Краљевског Дома, треба да се налазе и слике Фридриха Фребела и Марије Монтесори, оснивача дечјих забавишта, као и најпотребнији инструменти за физичко и психичко испитивање деце. Ту на првом месту треба да има: 1. антшропомешар за мерење висине; 2, динамометар за мерење мишићне снаге; 3. вага за мерење тежине; 4. компас за мерење стопала, руке и разних делова лица; 5. есшезиомешар за испитивање сензибилитета; 6. ергограф за испитивање мишићне активности; 7. пројекциони аџараш и. Т. д. Поред тога у канцеларији треба да има и довољан број ормана за књижницу, писаћи и цртаћи прибор, школску апотеку и т. д. 0
5. Кујна са шрпезаријом. — Писци социологије, почевши од Рихарда и његове теорије вредности па до данашњих дана, доказали су нам, да је економски проблем најважнији, да он формира основу и есенцију физичког живота и да сви остали фактори социјалног живота: морал, религија, право, политика, зависе од њега према условима сваког народа иу свакој фази историје. Они су нам доказали, да пре одгајивања интелигенције сама природа научила је човека, да храни своје тело. Стари Римљани имали су зато ону лепу изреку: „Рптит утеге, фепде Шозојате“ (Прво јести па онда живети).
Колико је, дакле, систем исхране важан по напредак организма, знали су још и стари народи од којих нам је. остала и она изрека: Меп5 запа !п согроге запо“. Тако је Риптагд, генијални научник пуерикултуре, писао, да су јачен свежије цивилизације кћери народа боље отхрањеног а Саварин: „Кажи ми шта једеш, па ћу ти казати ко си!“.
Исхрана утиче не само на продуктивност индивидуе већ
Учитељ - 4