Učitelj

Преглед наставних средстава 468

uglavljuju ostale kocke. Tako је gotova desctica. Kad se hoće stotina da načini, onda se sastave deset ovako povezanih redova desetica jedan uz drugi. Sve se ovo prevrne i sa suprotne strane spoji sa dva lenjirića koji se utisnu u žljebove prvih i poslednjih kockica svakog ređa desetica (ova su dva lenjirića upravma na desetične lenjiriće). Okrene se opet cela kvadratna tablica i priticskom na sto umeste рођрипо оба Јепјшса. Tako je sklopljene stotina. Da bi se načinio kubni desimetar (1000 cmš) stave se deset ovakvih tablica jedna na drugu.

Pri radi sa razredom može svako dete sastaviti nekoliko stubića deselica, a neka deca onda sastave iablice — stotine.

Тако се зуа deca sudelovati u izgradnji kubnog desimetra i takg TEĆL „Videli“ biojJ 1.000.

Primena ovog „Uvođača Matematičkog“ je vrlo raznovrsna i skoro neiscrpna.

L. Ovaj pribor je upravo nezamenjiv u Materinskim Školama, u stadiju crtanja, popločavanju, izvođenju mozaika (kockice su od dve boje) i građenju raznih predmeta. |

IL „Uvođač“ je osobito podesan za izvođenje desetičnog sistema sa decom. Razdele se kocke i deca sastavljaju, desetice stotine i hiljadu, i sa još nešto malo materijala (tabla veličine 1 m? sa površnom izdeljenom na 100 cm* i jedan ram koji u ·stvari prestavlja ivice kubnog metra) i nešto apstrakcije deca će lako zamisliti — stvarno — milion.

||. Osnovne računske radnje i razlomci mogu se izvoditi po-