Učitelj
592 Учитељ
чиме» Још» Хајде, ти Милане, измери шестаром удаљеност: у почетку, на средини и на крају, ових двеју линија! Хајде, ти Александре, лењиром растојање ових двеју линија! — Хајде, ти Марко, концем удаљеност ових двеју! Како су удаљене једна од друге ове две линијер — А ове двер А овег — i
Шта мислите, зко ове линије повлачимо овако, подјед-
нако удаљене једна од друге, хоће ли се оне негде састати»
— Јесте, децо, оне се неће састати, и зато се оне називају: равно-одстојне или даралелне линије. (Записати на табли). ,
Да ли је неко од вас видео неку ствар која има паралелне линије или ивице» — А која је то стварр — А да ли овде, у учионици, има паралелних линијаг — Где cy? Jom гдег — Још» — |
(За овим нацртати по две непаралелне линије у сва три правца и питати:) Какве су ове две линије» — (Једна положена, а једна коса). Још каквег — А какве су ове две» —
(Једна усправна а једна коса). А још каквер — А какве су ове двег — (Те две су косе). Још какве> — Како су оне
удаљене једна од друге» — Хајде да пробамо! Измери ти ове две прве! Измери њихову удаљеност у почетку! — Де, ти у средини! Де, ти на крају! Јесу ли оне подједнако удаљене једна од друге на свима местимар — Хајд, да измеримо удаљеност ових двеју линија! Изађи ти! — Измери!
Јесу ли паралелне» Хајде да измеримо удаљеност ових двеју!.
Јесу ли оне паралелнер — Шта би било са њима ако их продужимо на ову страну» А на ову странуг — Јесте, децо, оне би се на једној страни састале, а на другој удаљиле и зато се такве линије зову: небаралелне линије. (Записати на табли). Пропитати. (Грубо и пречишћено).
Ili
(Нацртати: криве линије, полукруг, круг, горњи и доњи полукруг у пресеку, леви и десни полукруг, ит. д. — па питати:) Какве су ово линијерт На шта личи оваг — А овар — А ова — Како сам њих нацртао — Које сам нацртао рукомр — А које шестаром — Де, ти направи криву линију од овог конца! — Де, ти од ове хартије! Хајде, ти са шестаром нацртај на табли! Хајде, ти слободном руком на табли!