Učitelj

Из школског рада 5928:

Хајде, ти руком у ваздуху! Добро! Ко зна да ми каже, на којој ствари у учионици има кривих ивица» — Још на којој» — Још» — Добро! Како се зову све такве ливије» —

Да ли би који могао да погоди: могу ли и криве линије да буду паралелне» (Ако не погоде казати им — да могу). Где си ти видео криве линије паралелнер — А тиг — A TH? — Добро! (Ако не буду погодила, онда нацртати: жељезничку пругу, точак од кола, и др. — па питати:) Какве су ове линије» — На шта личер — Како су оне удаљене једна од друге» Хајде да измеримо: Измери ти Милане! Де, ти Војиславе! Хајде ти Милутине! Па какве су оне.међу собом» — Да ли би могла железница да иде пругом која није паралелним шинамар — Шта би са њом билорг — Дакле, могу ли и крчве линије бити паралелне» — Каква је ово сликар — Има ли на точку паралелних линијгр — Где сур — Покажи, ти, Симо! Хајде, ти Андреја! Хајд;, да измеримо шестаром! Измери, ти, Благоје! Де, ти, Вељо!

Упамтите, децо, да и криве линије могу бити паралелне. (Записати на табли).

Пропитати. (Грубо и пречишћено).

3. Каквих има правих линијаг — У чему су сличне: по. ложена и усправна» — А по чему су различнег — По чему су сличне: положена и коса линијаг — А по чему су оне раз-_ личнер — По чему су сличне: паралелне и непаралелне праве линије; А по чему су различне» — А по чему су сличне: праве и криве линијер — А по чему различне» — Ит.д.

4. Шта смо, децо, овога часа научили» — (Линије могу бити: праве и криве. Праве линије могу бити: косе, поло. жене и усправне. Праве линије могу бити: паралелне и непаралелне. И криве линије могу бити паралелне). (Све тачне одговоре записати на табли).

5. (Окренути чисту страну табле и питати: Ко ће да нацрта, на табли, праву линију» Изађи ти! Добро! Иди на место! А ко хоће криву линијуг — Ко паралелне праве ли. није2 — Ко непаралелнер А ко паралелне криве линије» —

Изађите вас двојица! Окрените таблу! Идите на место! Извадите сви вежбанке за Геометрију и нацртајте, на њима